Totalul afișărilor de pagină

joi, 19 iulie 2012

Ce am facut eu in vacanta...........

Ce am facut eu in vacanta de vara..Pai ca in fiecare an ies din cotidian si incerc sa-mi iau liber cat de pot mult sa ajung pe la munte(preferatul meu) sau mare..marea nu e favorita mea,dar cateva zile merge,mai ales daca ies cu prietenii la Mamaia sau Costinesti.Anul acesta am fost cu familia mea si cu catelul,Roby(fara el bineinteles ca nu se putea) la Bociu,un sat de langa Huedin(judetul Cluj).Este un loc fantastic,nu zic asta pentru ca tata este originar de prin partile acelea,ci pentru ca chiar are niste peisaje superbe..si lumea parca e din alt secol,foarte amabila si altruista.Pe la mine in zona Munteniei nu prea gasesti asa ceva....din pacate.Bun,sa revin la vacanta mea la Bociu.Am fost plecati doua saptamani de care ne-am bucurat din plin!In fiecare zi am gasit ce sa facem,fie o plimbare in sat sau imprejurimi..fie un gratar cu rudele si vecinii veniti si ei tot pe timp de vara in sat.Va enumar acum cateva din obiectivele turistice unde am fost si voi atasa si cateva poze surprinse cu aparatul meu foto,sper sa va placa!In Huedin am vizitat:
  • Biserica Reformată-Calvină. Ridicată în secolul al XIII-lea, ca biserică romano-catolică, reconstruită în secolul al XVI-lea, renovată în secolul al XVIII-lea. În 1483, prin grija familiei Bánffy, a fost ridicată partea de est, cu elemente specifice stiluluigotic, servind drept capelă familiei amintite. Tavanul afectat de cutremur în secolul al XVIII-lea, a fost înlocuit cu unul casetat, realizat de meșterul sas Laurențiu Umling din Cluj, ce reprezintă un calendar astrologic[13].
  • Biserica romano-catolică. Ridicată pe la 1848 în stil neogotic[14].
  • Biserica ortodoxă - Huedin I. Ridicată între anii 1931-1934 în stil neobizantin, prin eforturile localnicilor în frunte cu protopopulAurel Munteanu, a fost numită și "Catedrala Moților". La interior, pe pereți are o frumoasă pictură în stil bizantin[15].
  • Biserica veche greco-catolică "Sfânta Treime" - cunoscută și sub numele de "biserica de pe strada Poștei" (astăzi ortodoxă - Huedin II, neretrocedată). Ridicată în anul 1910 în stil neobizantin. La interior, pe pereți există o frumoasă pictură în stil bizantin[16]. Aceasta din Huedin a fost construită de către un număr de 20 de familii de români greco-catolici din Huedin, apartinând apartinând parohiei Braisoru, preot paroh fiind atunci Pr. Vasile Meseșan. Biserica a fost sfințită de către Mitropolitul Blajului, IPSS Dr. Victor Mihali de Apșa. Dupa anii 1930 devine parohie, iar mai târziu centrul protopopiatului greco-catolic din zonă avându-l ca paroh și protopop altractului pe Pr. Gheorghe Rusu, care servește biserica aceasta pâna în 1948, când Biserica Română Unită, Greco-Catolică, a fost interzisă de regimul comunist instalat la putere de către sovietci, iar lăcașurile de cult i-au fost luate de către Biserica Ortodoxă.                                                                            De cascada Valul Miresei, tot auzisem de la prieteni ca e o zona frumoasa, un loc ce merita vizitat, asa ca aceasta a fost destinatia mea pentru relaxare.
    Regiunea Rachitele este situata pe ramura nordica a lantului Muntilor Apuseni, la poalele Muntilor Vladeasa, pe Valea Stanciului. Satul Rachitele este renumit in zona pentru caderea de apa a raului Stanciu, formand cascaca Valul Miresei.Cascada Valul Miresei este o cascada in doua trepte si este cea mai reprezentativa din Muntii Apuseni. Cascada are aproximativ 50 m inaltime, dar grandoarea si salbaticia ei sunt deosebite.Legenda spune ca o mireasa a cazut chiar in ziua nuntii sale de pe stanci, iar voalul i-a ramas agatat. Nuntasii s-au oprit din petrecere si au plans-o pe mireasa, iar in locul respectiv s-a format cascada din lacrimile lor.Libertatea calatoriei deschide mintea catre niste posibilitati nelimitate. Aerul curat, o plimbare prin natura, posibilitatea pe care ne-o da natura de a ne relaxa admirand-o este un bun prilej pentru a cunoaste mai bine imprejurimile Clujului.Cum ajungem acolo? Drumul E60, Cluj – Huedin, apoi facem stanga spre Calatele, Rachitele, un drum relativ bun, cam 4 km. Am reusit sa ajungem si la Lacul Beliș-Fântânele este un lac artificial de acumulare din Munții Gilăului, județul Cluj.A fost amenajat în perioada 1970-1974 cu scop hidroenergetic, pe cursul râului Someșul Cald. Are o suprafață de 9,8 kmp și o lungime de 13 km, fiind situat la o altitudine de 990 m. Pe malul lacului se află stațiunea turisticăBeliș-Fântânele.Lacul Beliș-Fântânele este situat în vestul județului Cluj, în partea nordică a munților Apuseni, la confluența dintremunții Gilăului (est), munții Vlădeasa (vest) și Muntele Mare (sud).În perioada 1970-1974 locuitorii vechii comune Beliș au fost nevoiți să se strămute pe actualul amplasament al satului. Cătune, precum Milioan, Pleș, Dădești, Bolojești sau Giurcuța de Jos, sunt acum de domeniul amintirii și doar în verile foarte secetoase, când nivelul apei lacului scade foarte mult, se pot vedea ruinele caselor abandonate de moți, cele mai celebre fiind ruinele                           fostei biserici din Giurcuța de Jos.                           In mare parte acestea sunt cele mai importante puncte turistice,dar si cele mai frumoase!Ma bucur ca am prins o vreme insorita,numai buna de plimbare!Voi cum va petreceti vacanta?Astept multe comentarii!Kisses

Niciun comentariu: